سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنالیز وب سایت

یک کسب و کار برای جمع آوری داده های مربوط به فعالیت های مداوم ، نتایج و تأثیرات سیاست ها و استراتژی ها و غیره ، در مورد بازاریابی آنلاین ، به آن نیاز دارد. تجزیه و تحلیل وب برای انجام این کار کمک می کند.

تجزیه و تحلیل وب برای تعیین عملکرد سرمایه گذاری های تعیین شده از نظر تبلیغات آنلاین ، مشتریان و سودآوری کسب و کار استفاده می شود. تجزیه و تحلیل وب نقش مهمی در محاسبه ROI تجارت شما دارد.

وب آنالیز چیست؟

Web Analytics یا Online Analytics به تجزیه و تحلیل داده های کمی و قابل اندازه گیری وب سایت شما با هدف درک و بهینه سازی استفاده از وب گفته می شود.

تجزیه و تحلیل وب بر روی موضوعات مختلف تمرکز دارد. مثلا،

  • مقایسه دقیق داده های بازدید کننده ، و اطلاعات وابسته یا ارجاع.
  • الگوهای ناوبری وب سایت.
  • میزان ترافیکی که وب سایت شما در یک بازه زمانی مشخص دریافت کرده است.
  • داده های موتور جستجو.

تجزیه و تحلیل وب تجربه آنلاین مشتریان شما را بهبود می بخشد و چشم اندازهای تجاری شما را بالاتر می برد. ابزارهای مختلف Web Analytics در بازار موجود است. به عنوان مثال ، Google Analytics ، Kissmetrics ، Optimizely و غیره

انواع تجزیه و تحلیل وب

دو نوع تجزیه و تحلیل وب وجود دارد -

در محل - رفتار کاربران را هنگامی که در وب سایت قرار گرفت اندازه گیری می کند. به عنوان مثال ، اندازه گیری عملکرد وب سایت شما.

خارج از سایت - این اندازه گیری و تجزیه و تحلیل است ، صرف نظر از اینکه شما یک وب سایت دارید یا از آن نگهداری می کنید. به عنوان مثال ، اندازه گیری میزان دید ، نظرات ، مخاطبان بالقوه و غیره

معیارهای تجزیه و تحلیل وب

سه معیار اصلی تجزیه و تحلیل وب وجود دارد :

تعداد

این اصلی ترین معیار اندازه گیری است. این به عنوان یک عدد کامل یا کسری نشان داده می شود. مثلا،

تعداد بازدید کننده = 12999 ، تعداد پسندیدن = 3060 و غیره

کل فروش کالا = 5439918/18 دلار.

نسبت

این نوعاً شماری است که بر تعداد دیگری تقسیم می شود. به عنوان مثال ، بازدید از صفحه در هر بازدید.

شاخص کلیدی عملکرد (KPI)

این به نوع تجارت و استراتژی بستگی دارد. KPI از مشاغل دیگر متفاوت است.

بینش سطح داده های خرد و کلان

Google Analytics داده های بینشی بیشتری را با دقت بیشتری به شما می دهد. می توانید داده ها را در دو سطح سطح خرد و کلان درک کنید.

تجزیه و تحلیل سطح خرد

این مربوط به یک فرد یا گروه کوچکی از افراد است. به عنوان مثال ، تعداد دفعات ارسال درخواست شغلی ، تعداد دفعات چاپ این صفحه کلیک شده و غیره

تجزیه و تحلیل سطح کلان

این مربوط به اهداف اولیه کسب و کار با گروه عظیمی از افراد مانند جوامع ، ملت و غیره است. به عنوان مثال ، تعداد تبدیل در یک جمعیت خاص.

تجزیه و تحلیل وب - چه چیزی را باید اندازه گیری کرد؟

این چند معیار اندازه گیری در تجزیه و تحلیل وب است -

نرخ نامزدی

این مدت زمان حضور یک شخص در صفحه وب شما را نشان می دهد. چه همه صفحات او گشت و گذار. برای جذابتر کردن صفحات وب خود ، شامل محتوای آموزنده ، تصاویر ، فونت ها و گلوله ها باشید.

نرخ گزاف گویی

اگر شخصی در مدت زمان 30 ثانیه وب سایت شما را ترک کند ، این یک گزاف گویی محسوب می شود. به سرعت چرخش کاربران به عقب ، نرخ پرش گفته می شود.

برای به حداقل رساندن نرخ گزاف گویی ، پستهای مرتبط ، فراخوان برای اقدام و لینکهای روشن در صفحات وب خود را شامل کنید.

داشبورد

داشبورد نمای تک صفحه ای از اطلاعات مهم برای کاربر است. با در نظر گرفتن نیازهای خود می توانید داشبورد خود را ایجاد کنید. شما فقط می توانید داده هایی را که اغلب مشاهده می کنید در داشبورد نگه دارید.

پیگیری رویداد

ردیابی رویداد به شما امکان می دهد سایر فعالیت های وب سایت خود را ردیابی کنید. به عنوان مثال ، می توانید بارگیری و ثبت نام را از طریق ردیابی رویداد ردیابی کنید.

منبع ترافیک

می توانید منابع ترافیک را مرور کنید. حتی می توانید آن را بیشتر فیلتر کنید. کشف زمینه های کلیدی می تواند به شما کمک کند تا در مورد زمینه پیشرفت اطلاعات کسب کنید.

حاشیه نویسی

به شما امکان می دهد گزارش ترافیک را برای زمان گذشته مشاهده کنید. می توانید بر روی نمودار کلیک کرده و تایپ کنید تا آن را برای مطالعه آینده ذخیره کنید.

جریان بازدید کننده

این به شما یک تصویر واضح از صفحات بازدید شده و ترتیب همان صفحه می دهد. شناخت مسیر کاربران ممکن است در جهت یابی مجدد به شما کمک کند تا بتوانید یک پیمایش بدون دردسر را به مشتری ارائه دهید.

محتوا

به شما در مورد بخش محتوای وب سایت بینش می دهد. می توانید وضعیت هر صفحه ، سرعت بارگذاری وب سایت و غیره را مشاهده کنید.

تبدیل ها

Analytics به شما امکان می دهد اهداف و مسیر مورد استفاده برای دستیابی به این اهداف را ردیابی کنید. می توانید جزئیات مربوط به ، عملکرد محصول ، مقدار خرید و نحوه صورتحساب را دریافت کنید.

Web Analytics بیش از این به شما پیشنهاد می دهد. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که مسائل را به صورت جزئی تحلیل کنید و حوصله خود را حفظ کنید.

زمان بارگذاری صفحه

بیشتر زمان بار است ، بیشتر میزان پرش است. پیگیری زمان بارگیری صفحه نیز به همان اندازه مهم است.

رفتار - اخلاق

رفتار به شما امکان می دهد از نماهای صفحه و زمان صرف شده در وب سایت مطلع شوید. می توانید به محض حضور مشتری در وب سایت خود ، از رفتار او مطلع شوید.