سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجیتال مارکتینگ و سئو دو مهارت مهم در دنیای دیجیتال

به نقل از دانوتک:

امروزه اینترنت تمایل مردم را به خرید آنلاین بیشتر کرده است زیرا می‌توانند راحت‌تر و بدون حضور فیزیکی خرید کنند، محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند، نظرات افراد را راجب محصولات بخوانند و در نهایت با زدن تنها یک دکمه، محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. در نتیجه کسب و کارها برای اینکه فروش بیشتری داشته باشند، وارد دنیای اینترنت شدند و محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشتند. با اینکه خرید و فروش راحت‌تر شد اما از طرفی رقابت بین صاحبان وب‌سایت‌ها بیشتر شد. زیرا هر کس که جایگاه خوبی در گوگل دارد و می‌تواند به بهترین شکل محصول خود را معرفی کند و کاربر را به خرید تشویق کند برنده است و در نتیجه فروش بیشتری خواهد داشت. اینجاست که اهمیت دیجیتال مارکتینگ مشخص می‌شود.

شما هیچ گاه به صفحه پنجم یا ششم گوگل نخواهید رفت تا خرید کنید و  اگر محصولی به درستی و شفاف به شما توضیح داده نشود هرگز به آن اعتماد نخواهید کرد و یا نظرتان برای خرید آن جلب نمی‌شود و به سراغ کسب و کارها و سایت‌های دیگر خواهید رفت. در نتیجه بهبود سئو سایت برای دیده شدن بسیار حائز اهمیت است. با آنلاین شدن کسب و کارها، اهمیت این دو بیش از پیش شده است و اگر دارای این دو مهارت نباشید هرگز نمی‌توانید درآمد بالایی، در دنیایی که درآمد داشتن بسیار راحت‌تر از قبل است، داشته باشید و در نتیجه به فراموشی سپرده می‌شوید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با وارد شدن کسب و کارها به دنیای دیجیتال، بازاریابی دیجیتال به یکی از پر مخاطب‌ترین حرفه‌های دنیا تبدیل شده است. دیجیتال مارکتینگ دارای تعاریف گوناگونی است اما اساسا به تمامی ابزارها و عمل‌های یک بازاریاب در جهت پیشرفت کسب و کار شما در زمینه وب گفته می‌شود. به زبانی ساده تر یک بازاریاب دیجیتال سعی می‌کند با استفاده از روش‌های گوناگون، کاربران را ترغیب به خرید محصولات یا مراجعه به وب‌سایت شما کند. با استفاده از علم دیجیتال مارکتینگ می‌توانید پرسونای مخاطب خود را ترسیم و در نهایت مخاطب هدف خود را پیدا و روی آن‌‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

دیجیتال مارکتینگ دارای زیر شاخه‌هایی است که هر کدام روش‌های متفاوت برای جذب مشتری به شمار می‌آید. با کمک ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌توانید محصول خود را با روش‌های مختلف مانند ایمیل، پیامک و یا شبکه‌های اجتماعی  تبلیغ کنید و یا رفتار مخاطب خود را  آنالیز کنید و سپس بر اساس آن کسب و کار خود را بهبود بخشید .

دیجیتال مارکتینگ

سئو چیست؟

یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ که امروزه طرفداران زیادی دارد، سئو است. سئو به معنای بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استانداردهای موتورهای جست‌و‌جو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر انجام می‌شود. به عبارتی سئو مجموعه فعالیت‌هایی است که ما انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در گوگل کسب کنیم. زیرا اینترنت یک فضای به شدت رقابتی است و کاربران برای خرید یا پاسخ به پرسش‌های خود به آن مراجعه می‌کنند، در این میان وب‌سایتی موفق خواهد بود که دارای محتوای جذاب باشد و باعث تشوق کاربر برای بازدید از وب‌سایت شود.

امروزه برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد تا در جایگاه خوبی در گوگل قرار بگیرند تا بتوانند دیده شوند و بازدیدکنندگان فراوانی داشته باشند. گوگل دارای یک سری الگوریتم است که براساس آن سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند برای داشتن جایگاه خوب باید محبوب گوگل باشید و تمام فاکتورهای آن را رعایت کنید زیرا گوگل دوست دارد که تمام کاربرانش راضی باشند. پس صفحه اول گوگل ویترینی از بهترین سایت‌ها است که دارای سرعت خوب و کاربرپسند هستند. پس اگر می‌خواهید جایگاه خوبی داشته باشید باید تمام قوانین مورد نظر گوگل را رعایت کنید تا گوگل هم شما را در جایگاه خوبی قرار دهد.

سئو چیست

روش‌های سئو به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

روش‌های سئو به طور کلی به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌شوند. سئو داخلی به بهینه‌سازی ساختار سایت و یا به عبارتی دیگر هر فعالیتی که داخل سایت به منظور کاربرپسند کردن آن  انجام می‌شود، گفته می‌شود. سئو خارجی به تمام فعالیت‌‌هایی  که خارج از وب‌سایت صورت می‌گیرد مانند لینک‌سازی خارجی گفته می‌شود. در واقع سئو خارجی باعث صحت و اعتبار سایت شما خواهد بود. زیرا هر لینکی که وب‌سایت‌‌های دیگر به شما می‌دهند به این معناست که شما دارای محتوای با کیفیت و خوبی هستید و ارزش دریافت لینک را دارید. در نتیجه سئو خارجی روش خوبی برای تعیین کیفیت محتوای شماست.

چرا سئو و دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارند؟

در نگاه اول شاید اجرای تکنیک‌های سئو پیچیده و سخت به نظر برسد اما سئو یکی از هوشمندانه‌ترین سرمایه‌گذاری هایی است که می‌توانید روی کسب و کار خود انجام دهید تا فروش بیشتری داشته باشید. همچنین سئو اعتبار برند شما است. وب‌سایت‌هایی که در نتایج بالا قرار می‌گیرند از دید کاربران دارای اعتبار بیشتری هستند و راحت‌تر می‌توانند به آن اعتماد کنند. به همین دلیل سئو در دنیای کسب و کار آنلاین اهمیت زیادی دارد.

در دنیای اینترنت هزاران کسب و کار در حال فعالیت و رقابت برای فروش محصولات  خود هستند به همین دلیل امروزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به یکی از مهم­ترین موضوعات در دنیا تبدیل شده است. . افرادی که می­خواهند از طریق وب­سایت  فروش بیشتری داشته باشند و از رقبای خود جا نمانند نمی توانند از این موضوع مهم غافل شوند. هیچ وکسب و کاری بدون داشتن این دو مهارت نمی­تواند موفق شود و جایگاه مورد نظر خود را در دنیای اینترنت کسب کند و یا فروش بیشتری داشته باشد در نتیجه یادگیری و به کارگیری آن‌ها  در سایت خود به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل شده است و هیچ وب­سایتی بدون رعایت تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ و سئو در این دنیای پر رقابت هیچ گاه جایی نخواهد داشت.

چگونه می‌توانیم دیجیتال مارکتینگ و سئو را یاد بگیریم؟

برای یادگیری بیشتر مطالب مربوط به دیجیتال مارکتینگ و سئو می‌توانید به وبلاگ وب‌سایت نداخالقی مراجعه کنید. یکی از ویژگی‌های خوب این سایت، داشتن یک وبلاگ بسیار قدرتمند است، وبلاگی که اطلاعات مفیدی در رابطه با سئو و دیجیتال مارکتینگ در خود جای داده است؛ در نتیجه با مرجعه به وبلاگ سایت ، می­توانید اطلاعات زیادی کسب کنید  و دانش خود را افزایش دهید. از مطالب منتشر شده در سایت می­توان به سئو تکنیکال ، استراتژی سئو،لینک سازی ، سئو داخلی، سئو خارجی، بلاگینگ، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و …. اشاره کرد که هر کدام از این مطالب ، با ادبیات بسیار ساده و روان ، میتوانند اطلاعات زیادی را به شما منتقل کنند.

منبع: www.nedakhaleghi.com